USA INR

₹ 65.05

USA PHP

₱ 52.11

USA MXN

Mex$ 18.82

WRITE A REVIEW
Rate it
Your review has been submitted!

Your review will be posted once you verify your email. Please check your email and follow the instructions. If you don't find it in your inbox, please don't forget to look for it in your promotions and spam folders.

Your review has been posted!

We thank you for taking out time to post a review on CompareRemit. We have posted your review however, the review will still be subject to compliance. We will also notify you via email, once the remittance company has responded to your review. You may want also want to check your promotions and spam folders, in case you do not find our emails in your inbox.

You are blocked

We regret to inform you that you have been blocked from posting reviews for violating our compliance policies, terms and conditions. If you think, you may have good reasons why you should be unblocked, you may use this form write to us.

Currency Rates keep fluctuating all the time.
Would you like to be notified with the best rate?

Fred
Posted on February 21, 2018, 11:15 am

All of a sudden my account is deleted. I write them and get the same answer. You violated our rules. I ask what rules and get the run around. Does anyone know what reglator to write about this.?

 
Mohd Faizal
Posted on February 12, 2018, 12:57 pm

Hello My name is Mohd Faizal and one of the share holder of AFA Technologies Ltd. Some 15 days before we had transfer £9045.69 from our business PayPal account and as you received the money you had deactivated our borderless account and since that day my partner Syed Ali Shiraz keeps emailing you from admin@afatechnologies.co.uk on your support email ID support@transferwise.com but you peoples are not providing us relevant information about the money you have held. I’ve done all the paperwork for the same in fact I have given you our business bank account details too but still you guys are not transferring our fund. It’s sound very weird but this is not the way of serving the services as you are not authorised to holding the fund. Mohd Faizal AFA Technologies Ltd

 
JA
Posted on February 11, 2018, 08:14 am

My brother sent me $100 CAD from the US with TransferWise on Feb 6th or 7th. I got an email from TransferWise on Feb 7th stating that my brother has sent me "Free 500 Euros" which is not true!!! The email prompts me to click the email link then forces me to create an account including all my information and a picture of ID like my passport...instead of just giving me the money because the do already have my bank account as well! I still don't have the $100 CAD in my account, now we are Feb 11.

 
TransferWise
Posted on February 20, 2018, 02:43 am
Hi Ja!

Thank you for the feedback and sorry for this confusion. The offer is actually for a free transfer up to £500, which means that if you would like to send money yourself using our system, then you can click on the invitation link your brother sent and sign up with us through that to get the free transfer.

Regarding to the transfer - if money has still not arrived, please do ask your brother to contact us via support@transferwise.com or any of the phone lines over here www.transferwise.com/contact and we will be happy to advise further.

Best wishes,
Lilli
John P
Posted on February 07, 2018, 08:15 am

For years, I searched for a way to send money to workers overseas, whether I was teaching a class in a foreign country and had to pay an organizer or assistants, receiving cash from them, or I needed to send cash to procure items overseas. There's the old tried and true method, Western Union. But they charge so much, it's a joke. .... There's Wire Transfers from Banks ... They are expensive and the paperwork logistics is a nightmare .... Then I found this company - Transferwise. At first, I thought, couldn't be this easy and this cheap .... But it is ... I wouldn't recommend it if I hadn't used it at least a dozen times already. Sending cash, reserving hotel rooms or paying workers was always a nightmare. Now, it's one click of a button. https://transferwise.com/u/johnp683

 
Vikash Kumar
Posted on January 12, 2018, 12:20 pm

I have had great experience using Transferwise. Usually, It takes only an hour or two for transfer to complete. great service and best conversion rate justifies its service charge. No any charge for sending upto $500 for new users. If you register using the link below i will be rewarded too. https://transferwise.com/u/vikashk10

 
Eton
Posted on January 09, 2018, 07:36 pm

This company is beyond fradulent. I sent money from my US account to my Canadian account and I was told it would be there in one business day. It did not arrive. I have taken this up with American authorities and I am going to dispute it with my bank. If these people think they're going to get away with this, they're delusional.

 
TransferWise
Posted on January 19, 2018, 01:46 am
Hi Eton,

Thank you for the feedback and very sorry to hear about your experience with us!

It seems that your payment was sent out successfully some time ago already. If the money has not reached the CAD account, please do get in touch with us via support@transferwise.com or any of the phone numbers listed here https://goo.gl/j3JuSm and we would surely investigate further.

Best wishes,
Lilli
Pieter Van Damme
Posted on January 09, 2018, 02:18 pm

They just changed the rate without any notice even when the transfer was made on the same day. I want my account to be deactivated and to never use this horrible lying service ever again.

 
TransferWise
Posted on January 19, 2018, 01:43 am
Hi Pieter,

Thank you for the feedback and sorry to hear about your experience with us!

We do have guaranteed rate for some currency routes, but they all have time limits. This means that, for example. if the guaranteed rate is 48 hours, then we need to receive the funds within 48 hours as well. If we do not, live mid-market rate would be applied automatically.

I can see you also received an email from our customer support explaining everything, but if you have any questions, please do let us know by replying to the email.

Best wishes,
Lilli
Vikash Kumar
Posted on December 30, 2017, 10:58 pm

I have had great experience using Transferwise. Usually, It takes only an hour or two for transfer to complete. great service and best conversion rate justifies its service charge. No any charge for sending upto $500 for new users. If you register using the link below i will be rewarded too. https://transferwise.com/u/vikashk10

 
ZHIHAI YAN
Posted on December 19, 2017, 04:30 pm

My account was suddenly shut down, without any emails and phone calls, I lost $ 500 and so far did not receive any reply, do not use transferwise! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

 
TransferWise
Posted on January 19, 2018, 01:36 am
Hi Zhihai,

Thank you for the feedback and sorry to hear about your experience with us!

Account deactivation's can occur due to a number of reasons. Some of the reasons include but are not limited to security concerns, violation of our ToU agreement, attempts to buy banned or illegal goods, attempts to buy crypto currency and detection of multiple accounts being used by same individual. Any money that was sent to us or is on your Borderless account, would be always refunded.

If you have additional questions, please do let us know!

Best wishes,
Lilli
Blanca Laiz
Posted on December 04, 2017, 02:52 pm

I am very disappointed with TransferWise. I made a transfer between my UK account to my Spain account 6 days ago. They told me that a person who made a transfer to my account had raised a dispute and they kept my money, judging me with any right to defence. How do you dare to keep my money??? Have you asked me about this matter?? Give me my money back!

 
TransferWise
Posted on December 14, 2017, 05:44 am
Hi Blanca,

Thank you for the feedback and sorry to hear about the experience.

It seems that everything has been sorted by now and money arrived on your Spanish bank account. If you have any questions, please do get back to us via support@transferwise.com or any of the phone lines listed here https://goo.gl/ksFSY5.

Best wishes,
Lilli from TransferWise Team
A Kumar
Posted on December 02, 2017, 12:31 am

I am very old customer of transfer wise. Recently I refer my friend. For some reason his card was not working so he used my card for transfer money. Their system allowed him to transfer. Which it should not. We came to know later that one card per one account. Later on transfer wise send me an email saying your referral service has been deactivated. I don't understand why they have done it to me. My account is genuine and someone else has used my card so they should do anything to my friend account and not to mine. Later I came to know why they have done it to me. Because I will have 3 referral and they have to pay me £50. Rather than doing anything to my friend account they put everything on me and didn't give any money. After calling them many time they keep repeating same thing. Transfer wise is so mean with cheap mentality. My argument is what is wrong with my account. Someone else used my card so should do anything to that account where all the fault exists. Surprisingly my friends account is working fine. Is it all about £50. Transfer wise you suck.

 
TransferWise
Posted on December 14, 2017, 05:37 am
Hi Kumar,

Thank you for the feedback and sorry to hear about this unfortunate experience with us.

We have had to generate strict rules for our referral program as it was often abused and I can assure you we would of been happy to send you that £50 as soon as you successfully referred 3 friends. You can read more about the referral program terms from here https://goo.gl/THSv4B.

Best wishes,
Lilli from TransferWise Team
A Kumar
Posted on December 19, 2017, 03:25 am
Thanks for writing nice words. It is very obvious on public domain. Please stop fooling people. I have made several phone calls and messages explaining the situation. But you/your team behave like 'whatever music play in front of buffalo response remains the same'. Now you/team have deactivated my account also saying someone have created similar one. Don't you think same name and DOB can exist in a population of 1.3 billion? But I do not care about closing my account. As I do not think I am going to use transferwise again.
It was your fault your system fault, why it has allowd to use same card on two different accounts? I am sure you will understand this bit also. Reason stated above.
If you really concern about it then activate my account. There was some issue on third referral, delete it. Leave other two on my account. It is not about £50. It all about customer care, how good, friendly you are and have bits of understanding.
If you did so I will write it here.
S Chandra
Posted on December 01, 2017, 05:07 am

I had created account and had it verified with passport copy and address proof as letter from Kommune. However when I actually did the transfer, account was simply deactivated. No reason or cause of the deactivation was shared. This is simply disappointing service. Not sure till date what is their criteria to deactivate the account after accepting the transfer. They simply should not allow the transfer if they intend to cancel the transaction and deactivate the account altogether. If transferwise continues to keep the potential customers in dark without giving them the reason, it will hurt them long run.

 
TransferWise
Posted on December 14, 2017, 05:31 am
Hi Chandra,

Thank you for the feedback and sorry to hear about your experience with us.

Profiles can be deactivated due to several different reasons and unfortunately we cannot share the exact reason why it happened. You can always appeal and we would be happy to have a second look. Please send an email to appeals@transferwise.com and our team will help you from there.

Best wishes,
Lilli from TransferWise Team
Donald
Posted on November 28, 2017, 11:11 am

Hello, I just got my account deactivated and I found that forum. I wish I found that before sending money to them. Now I have no clue on what is going to happen to my personal and financial data. What happened to you after you got that issue? Donald

 
TransferWise
Posted on December 08, 2017, 06:46 am
Hi Donald!

Thank you for your feedback. It's appreciated as we are always trying to improve. We are very sorry for the inconvenience. Unfortunately we are not always able to provide our service and the profile can be deactivated for several reasons.

Your personal and financial data is protected. In line with the requirements of the Money Laundering Act 2017, we are required to hold on to your account information for a minimum of 5 years.

If you have any questions, feel free to contact us on support@transferwise.com, we're happy to assist.

With kind regards,
Laura from TransferWise Support
Lloyd
Posted on November 01, 2017, 03:54 pm

To my international friends and people doing international Money transfer, I am writing as to raise my disappointment on TransferWise services. On Thursday 26th 2017, I made a transfer Euros to USD using TransferWise, getting a rate "locked" for 48hours at 1.183 and arranged the transfer with my bank on the same day to secure timings. However, since the request was on Thursday, TransferWise didn't get the money before Monday 530am (the deadline was Monday 230am since they don't consider the weekend) and applied the daily rate of 1.162 instead, generating an important lost on my transfer. After calling the customer service, they told me that it's "unfortunate" that the banks missed the windows for couple of hours due to clearing timing and that they couldn't apply the rate they granted. I faced the issue multiple times: the 48hr were not suffisant for TransferWise to receive the money, even doing your best to make it happen, asking the same day to your bank to make the transfer, having the money leaving your bank account on the transfer date and confirming on @Transferwise website that you made the transfer on time. Both times works against me...> the rates applied was always lower than the one I asked. Based my multiple experiences (4 Transfers with Transferwise), I won't recommend the platform if you are looking for a guaranteed rate transfer, having someone defending your interest or a good help desk support. We are talking about money management, with no communication, alert or protection. In my case, it will have been faster, easier and cheaper to use my bank or other website... Please share with your friends and let people know; to look for other providers if you/they want to transfer money internationally seriously without being at risk for timing issues and rate fluctuation. #Lessonlearn #Transferwise #disappointed #badservices #badcommunication #notcarrying #badcustomerexperience #lookforsomethingelse

 
TransferWise
Posted on November 07, 2017, 12:50 am
Hi Lloyd,

Thank you for the feedback and sorry to hear about the troubles you have had with the service!

We do have the rate lock for 2 working days fro payments from EUR as it should not take banks longer to process the payments and for us to receive it. Usually it is actually even faster (2 working days is maximum time). It does seem that in your case there has been an unfortunate of the time when the bank actually sent the money out to us and as much as we would like to control it, we cannot.

Regarding to the lower rate - indeed once the guaranteed rate expires, we assign the live mid-market rate of the conversion time, but we do not know ahead if it is lower or higher.

I understand that we have been in touch with you via email already, but if you have any additional questions, please do not hesitate to get back to us!

Best wishes,
Lilli from TransferWise Team
Adrien
Posted on November 01, 2017, 06:31 am

Hello, im having the same problem here. My account was deactivated. It was verified at first, transfer was processing, then it got deactivated and i was refunded. Im on a business account and I dont know what to think about Transferwise so far, i hope this issue will resolve asap because i thought it was a good idea to use their service to pay my suppliers abroad. No emails or anything to inform me about it. If some documents are required then it would have been better to request it upfront. Im waiting for their answer, will update you. Thanks

 
TransferWise
Posted on November 08, 2017, 04:08 am
Hi Adrien,

Thank you for your feedback, we appreciate it. We are very sorry for any inconvenience and for the unpleasant experience.

As a financial institution we are following strict regulations. Please note that account deactivation can occur for a number of reasons and unfortunately we are not always able to provide our service. We have sent you an email with further information.

With best regards,
Laura from TransferWise Support
Adrien
Posted on November 08, 2017, 04:32 am
No, your email has no further informations. It says the same. Very unfriendly business.
Babak
Posted on October 27, 2017, 05:02 am

I made a transfer with TransferWise from the US to AUS. I am very satisfied and it is very cheap and easy. Thanks

 
George bowyer
Posted on October 20, 2017, 02:40 pm

I made transaction of 399.99 and it was successful, next day my account was deactivated. Can you tell me whether that transaction was taken from my account or still not deducted.

 
TransferWise
Posted on October 23, 2017, 04:14 am
Hi George,

If the money was already deducted from your account, then it would of been refunded as soon as the account was deactivated. Depending of the payment method you used, it could be that the funds were never taken from your account, but the best way to check this is to have a look at your online banking.

Let us know if you have any questions via support@trasnferwise.com or call on any of the numbers here www.transferwise.com/contact.

Best wishes,
Lilli from TransferWise Team
Mo
Posted on October 11, 2017, 08:51 am

I made 2 transactions. Both times the transfer was satisfactory, so were the rates. However, when I tried to make another transaction now it asks for fees. 26 $ for 2900 $ transfer ? Kidding me ? Sorry guys. I regret referring others. I may not be using the service until the situation changes.

 
TransferWise
Posted on October 17, 2017, 02:59 am
Hi Mo!

Thank you for your feedback, it´s much appreciated as we´re always trying to improve. We keep our fees as low as possible.

Please note that we use the real rate, so there are never any hidden fees and you always know exactly how much you are paying. Many banks and other services often hide charges in the exchange rate and therefore we advise to compare the final amount you are receiving. You can read more about it here https://transferwise.com/rate-race

If you have any questions, please let us know on support@transferwise.com, we would be happy to assist.

With kind regards,
Laura from TransferWise Support
Kenneth Oberg
Posted on October 06, 2017, 05:01 am

I should have investigated the reviews of this company before attempting to make a transfer. I was very diligent in advance, making sure that my account was set up correctly and provided my current bank statement and drivers license to prove my identity and verify my address. Everything was confirmed. After processing the transfer successfully, the next day I could not log on to the site to verify receipt of my finds because Transferwise had deactivated my account. No email, no call...nothing. I am retired and trying to send funds to relatives in Italy. This was a disgusting experience and I DO NOT recommend using Transferwise.

 
TransferWise
Posted on October 09, 2017, 01:58 pm
Hi Kenneth,

Thank you for the feedback and so sorry to hear about your experience!

It seems that you have been in touch with our support already and everything has been solved, but if you have any additional questions, please do not hesitate to contact us again!

Best wishes,
TransferWise Team
Kenneth Oberg
Posted on October 09, 2017, 02:07 pm
Yes. This issue was resolved and my outlook for using Transferwise has been uplifted. I appreciate all of the help that Mari provided in getting my account reactivated and am glad to know that you give special attention to keeping our accounts secure. Please accept my thanks and know that I would definitely recommend Transferwise to anyone who wants to save money when sending money. I had previously been using PayPal and was chocking on the high currency spreads.

Ken Oberg
Praveen
Posted on September 25, 2017, 08:45 am

So I recently used it to send money to India. I must say their service is awesome. They do charge a service fee but if you transfer more than 3k you will get back the transfer fee in the conversion rate. They do not slice the conversion rate rather give you the exact market rate, so at the end you are being getting more money. Also their transaction speed is very good by next working day you will get the money. If you want to send a small amount like 500-1000$ use the link below to send 500$ free. https://transferwise.com/u/naveens55

 
Manish N
Posted on September 15, 2017, 09:46 pm

Hello. One our customer Send money though Transferwise.com but today is 5th Days Of transfer but still i am not getting money in my accounts. i am trying many time to contact live support but still not get any supports. so could you update me what happens with my transfer because my customer waiting for Products.we are not deliver product without getting money on our account so i think it's they have to focus on customer support and transfer money within 2 days. . I am waiting for your reply. Regards. Manish

 
TransferWise
Posted on September 18, 2017, 01:47 am
Hi Manish,

Thank you for your feedback. We are very sorry for any inconvenience. However, unfortunately we are able to share the information about the transfer only to the sender.

Please ask your client to contact us directly, they can reach us via phone or email https://transferwise.com/contact, so we can assist them further and get it sorted.

With kind regards,
Laura from TransferWise Support
Manish N
Posted on September 18, 2017, 01:54 am
Hello Laura,

Then it's means you are not provide support Receiver then what do you means anyone use your service?
We give clients Transfer Id and then you will not provide supports then i dont think it's better for use for taking money. Please shutdown your website and close company. your company Never Grows with like this services support policy.

Please Make sender = receiver then all people trust on your company and supports.
TransferWise
Posted on September 18, 2017, 03:34 am
Hi Manish,

We are very sorry if this has been inconvenient. Unfortunately, due to the way we are regulated, we can give out the information about the transfer only to the sender of the money. This is only to make sure that TransferWise is safe for everyone.

We have sent an email to the email address that the sender has registered with us. We also tried to give them a call, but we were not able to reach them. Please kindly ask them to get in touch with us directly, we would be happy to assist them with the transfer, so it could be completed as soon as possible.

Best regards!
Cassio
Posted on September 12, 2017, 01:26 pm

I was trying to send money to an account I have in Brazil and my account just got deactivated. No contact by email, no calls, nothing... My account is deactivated for no reason. As a customer I haven't been worth a call or email. I am a humble and honest tax payer. By acting this way this company has offended me. Their customer treatment is appalling !

 
TransferWise
Posted on September 18, 2017, 01:01 am
Hi Cassio!

Thank you for reaching out to us. We are very sorry for the hassle and for the inconvenience caused. We take follow strict regulations and take the security very seriously.

We have sent you an email with further information and your profile has been re-activated. Please don´t hesitate to get back to us if you have any questions, we´re happy to help.

Best regards,
Laura from TransferWise Support
Santos
Posted on September 12, 2017, 11:04 am

I should have done my research before using this transferwise company. All the reviews on this company are mainly negative and now I see why ! For no reason whatsoever my transfer was cancelled with no explanation. DO NOT USE THIS COMPANY !!

 
TransferWise
Posted on September 18, 2017, 01:17 am
Hi Santos,

We are very sorry for the unpleasant experience you had. Unfortunately, due to our internal policies we are not able to support payments to this recipient. However, we would be happy to help you with your other transfers if you are willing to give us another chance in the future.

We have also been in contact with you via email and if you have any questions, please let us know, we´re happy to help.

With kind regards,
Laura from TransferWise Support
Santos
Posted on September 12, 2017, 11:02 am

I should've read the reviews before I use this transfer company. My transfer was cancelled with no explanation ! Do your research before using this transferwise company. All the reviews are mostly negative and now I see why.

 
David
Posted on September 12, 2017, 04:51 am

No idea what is going on but I was trying to send money to an account I have in Australia and my account just got deactivated. No contact by email, no calls, nothing... I really just don't get why my account is deactivated for no reason!

 
TransferWise
Posted on September 12, 2017, 09:44 am
Hi David,

We are very sorry for the inconvenience. Unfortunately we need to follow strict regulations and are not always able to provide our service.

We would be happy to have a closer look. Please send us your email with your profile information (like your name and email address that was registered with us) to appeals@transferwise.com. We will then investigate it further and get back to you as soon as possible.

With best regards,
Laura from TransferWise Support
David
Posted on September 12, 2017, 08:41 pm
I have sent email, when am I going to have a detailed answer?

Thx.
TransferWise
Posted on September 14, 2017, 01:37 am
Hi David,

It does not take longer than few days to reply to the email, so you should of received it by now. If you have additional questions, please do let us know!

Regards,
Lilli from TransferWise Support
Chris
Posted on September 08, 2017, 04:40 pm

They deactivated my account without stating any reason for it. I don't even know if my transfer went through. I signed up yesterday and one day after, my account was deactivated. Called customer support and said she can't talk on the phone but will discuas the problem via email. I mean, what????? My emails are left unanswered!

 
TransferWise
Posted on September 11, 2017, 08:37 am
Hi Chris,

We are very sorry for the inconvenience and that we were not able to help you more. Unfortunately, we need to follow strict regulations and therefore are not always able to provide our service.

There can be several reasons why your profile was deactivated and we would be happy to have another look. Please send us your email with your profile information to appeals@transferwise.com, so we can investigate it further.

With kind regards,
Laura from TransferWise Support
Stephen Coleman
Posted on September 04, 2017, 07:05 am

Nothing but trouble. They refused to send my first transfer and told me that I'm banned from using their company??? Then Customer service made me take selfies with 3 sets of ID and a screenshot of my bank statement. I was then accepted. I sent money again and the money was not transferred. I sent 12 emails without a response back from them. I'm sorry I ever tried to use this company and thank goodness this was not an emergency or somebody could have been denied emergency medical care. "Your deposit for transfer #21589766 is on its way to us!" So where is my transfer? It's been over a week and you still haven't responded. Why are you ignoring me? Don't you want my business? Stephen Coleman

 
TransferWise
Posted on September 06, 2017, 06:02 am
Hi Stephen,

Thank you for leaving us your feedback, we appreciate it. We are very sorry for the inconvenience and if our replies have taken longer than expected. You are more than welcome to use our service.

Unfortunately we did not receive the money for the transfer you mentioned. However, we have been in touch with you via email and it seems that everything went just as it should with your new transfer.

If you have any further questions, please don´t hesitate to let us know on support@transferwise.com, we´re happy to help.

With best regards,
Laura from TransferWise Support
Stephen Coleman
Posted on September 06, 2017, 07:14 pm
My second try I sent a small amount just to see if it works. 2 days later the money arrived to my wife's bank account. Thank you.
Alex
Posted on September 04, 2017, 03:49 am

I am an extremely satisfied Transferwise user. It is by far the best way to transfer money in a fast, reliable way and with really low fees. I have tried lots of different ways in the past and I can say that is the best service of this type you can find in the market. By registering on Transferwise through my following referral you can have your first transaction totally free of charges for transactions up to £2000 or the equivalent in any other currency. https://transferwise.com/u/alexandrosm

 
Ahmed
Posted on August 31, 2017, 01:38 pm

I am experiencing the same troubles you guys are saying right now. Transferred $600 USD to my bank account in US and has not received anything. Contacted the customer service and they are saying similar stories to what are you guys saying. I am waiting now for a proof of payment to follow up with this process. Can't wait to get done with this transaction to run away of this company. Unfortunately, I did not read the review at this web first. They have a company endoresed website called trustpilot where they are got high score and good review. I agree this is so stressful and not trustworthy.

 
TransferWise
Posted on September 06, 2017, 04:14 am
Hi Ahmed,

Thank you for your feedback. TrustPilot reviews, just as Compare Remit´s, are completely independent and are not endorsed by our company. We appreciate all the feedback as it helps us to become better.

We are very sorry for the inconvenience and that it took longer than expected with your transfer. We have been in touch with you and it seems that this has been solved and the money has reached its destination.

However, please don´t hesitate to contact us on support@transferwise.com if you have any questions, we´re happy to help.

With kind regards,
Laura from TransferWise Support
Ahmed
Posted on September 06, 2017, 04:31 am
Just to update, the money is received its destination. Took longer than expected but finally received. Thanks for your help anyway.

Ahmed
Mahesh
Posted on August 30, 2017, 10:19 am

Wanted to give this a try but too many negative reviews and hardly any defense from the customer support. Most of it looks like a template answer with fill in the blanks.

 
TransferWise
Posted on August 30, 2017, 12:56 pm
Hi Mahesh,

Thank you for your thoughts.
We check every review case by case and do not use templates. Our sentiments are similar though, as we do want to ensure that every customer has a good experience, or a better one next time. The feeling behind it is genuine, but if the messages give out a feeling of canned replies, we're sorry. We'll take better care in the future.

Critique is important to us and we do our best to respond with our explanations to negative reviews. It's not about defending so much as it is about clarifying the situation and checking if anything was done incorrectly on our side.
We noticed it is not possible for us to respond to a second comment here, so we advise to reach out via email for further communication.

It is unfortunate that you felt overwhelmed by negative comments. We do hope you also see the positive side that our customers share with us each day in different channels and try us out too.

All the best,
TransferWise Support
URSULA MONIQUE SOUSA
Posted on August 29, 2017, 07:37 pm

My first time using I had no problem to transfer money, but I have been trying to do a transfer for the last two days and stayed processing my payment and it did not complet the transactions. I canceled all the transactions. I'm gonna look for a service that I can use when I need.

 
TransferWise
Posted on August 30, 2017, 01:07 pm
Hello Ursula,

Thank you for leaving feedback for us!

We checked your profile and see that your payment was successful this time. That's great!
It does look like the card payments you tried to do before were not successful several times due to security info not being accepted.
Usually it's best to update the app, to ensure you have the latest version. Also check if your Mozilla browser on the phone allows cookies. iI not, enable them. And of course double check if card data is correct.
If you get stuck at any stage, please reach out to our support with info on what you see and when, so we can look into it and help you faster.

Warm regards,
Heleri from TransferWise Support
Ash Puri
Posted on August 18, 2017, 02:56 am

Guys avoid TransferWise! These guys are all sweet when they want your money and add their 'reasonable (read hefty) fees on the side as they say that they can offer you actual FX rates (not really sure about that either now)! I was recently said that my account is being closed, at first I thought this was an error, but on further questioning the company customer support, the officials would not respond or send a template email saying "In line with the terms of use agreement accepted by yourself, the decision to keep the account closed is now being finalised. ". Why? and they dont have an answer...! None of them would come on the phone and just keep saying "I am sorry, I don't know...please email"!!! I have sent them over 6 emails and not once have they said why the account is being closed, just a random template response, showing their opaqueness and unwillingness to help their customers. I am unsure about their compliance procedures and how they operate as a company internally. They definitely want your money but they are not interested when you need them to help you ... Just Transfer not Wise.... Not coming back to this service ever again...! #Shameful #PoorCustomerService #FeelRippedOff

 
TransferWise
Posted on August 20, 2017, 09:49 am
Hi Ash,

Thank you for your feedback, we appreciate it as we´re always trying to improve. We are very sorry that we are not able to provide you more assistance. However, we follow strict regulations and are not always able to provide our service. We have been in touch with you via email with further information.

With kind regards,
Laura from TransferWise Support
Ash Puri
Posted on August 25, 2017, 10:22 am
Laura, the lack in transparency is appalling! Transferwise is no better than the banks and the customer service is shamefu that despite so many requests, there is complete lack of interest to help the customer! I am not interested in using Transferwise anymore! Onwards and upwards, there are a dozen more services like yours, I don't think I am missing much besides the "hype" ... !! I won't advise others to use Transferwise either, they say they are a good service, they don't really deliver what they say... just talk!
Emmy
Posted on August 13, 2017, 07:07 am

I was great when I did it a few times several months ago..but then during these past 2 days, I tried to transfer money to the same account..it acted really strange. First I can't pay through my usual bank, kept having error when I put in my credential through the bank, and then it said they have to deposit money into my bank and I have to verify the amount before the money can be cleared. The second attempt, I tried using the wire transfer, but the strange things are I never got any confirmation emails from those two major transactions I made from TransferWise at all, then when I checked on the progress, and downloaded document, when I tried to open in Adobe, it said the file is corrupt, the same with iBook. Everything is so weird that I am too nervous to use this service again. I decided to cancel the transaction.

 
TransferWise
Posted on August 21, 2017, 05:17 am
Hi Emmy,

Thank you for reaching out to us and we appreciate your feedback. We are sorry for the hassle. Everything seems to be working fine from our side. However, there can be several reasons for the issue you faced.

If you are using our application, please make sure that it´s updated and you are using the latest version. If you are using our web page, please try to clear the cache and enable the cookies.

When you are asked to verify the bank account with micro deposit, it´s a normal procedure and you can read more about it here https://goo.gl/dBQkGi

We hope that you consider giving us another chance and if you have any questions, please don´t hesitate to contact us, you can reach us via email, chat or phone https://transferwise.com/contact We would be happy to help.

Best regards,
Laura from TransferWise Support
Raph
Posted on August 11, 2017, 05:06 am

I would like to send to Europe but the reviews I read are not very encouraging.

 
TransferWise
Posted on August 23, 2017, 11:36 pm
Hi Raph!

We are sorry that you didn´t find our reviews encouraging. We are always trying to improve and appreciate the feedback as it helps us to become better. If you wish to go further, we can advise you to check out more here https://www.trustpilot.com/review/transferwise.com

We would be more than happy to help you with your transfers and we hope you give us a try. Please don´t hesitate to contact us if you have any questions, you can always reach us on support@transferwise.com

With best regards,
Laura from TransferWise Support
FB
Posted on August 03, 2017, 11:57 am

After a couple of good transactions I transferred a reasonable amount and they said it was on it's way. I waited, nothing was taken from my account so I called them but no information was available. I then emailed them 4 times and no response. Disappointed.

 
TransferWise
Posted on August 17, 2017, 07:16 am
Hi there,

Thank you for leaving us your feedback, we appreciate it. We are very sorry for any inconvenience. When you create the transfer with us, we are not able to receive money automatically and you would need to send it to us from your online bank.

We are sorry if our reply took longer than expected. If you have any further questions, please don´t hesitate to let us know on support@transferwise.com or give us a call https://transferwise.com/contact we would be happy to help.

Best regards,
Laura from TransferWise Support
Murad
Posted on August 01, 2017, 03:31 pm

Wow! So many unhappy clients in one place! I have applied for an account registration just now and they have mentioned that it would take them 5 days for processing the registration but reading these totally negative comments from so many people i guess i will not dare to use their service... Thank you people for your valuable comments.

 
TransferWise
Posted on August 15, 2017, 07:47 am
Hi Murad

Our verification process only takes 2 working days maximum, although this is mostly for business payments (this process only happens once and won't be needed for future payments).

As for our payment methods, this depends on the currency route selected, card transfers are handled automatically, and bank transfers take usually 1 to 2 days to be completed. You can reach out to us for more information about it.

It'd be great if you could give us another try and see how we work.

Don't hesitate to get back to us should you require any additional information.

Best wishes.
The TransferWise Support team.
An
Posted on July 29, 2017, 02:39 am

It was my first time to send money here, because i saw the great exchange rates, but to my dismay, the money did not get to my recipient. I called them bexause the money is out of my bank account and they claim they cancelled the transaction due to security reasons. Yet i did not get an email until a day later after I called twice. They said it takes time for my money to be returned to my account. In the first place, if they cancelled my transaction how did the money leave my money and went to transferwise still if they cancelled my transfer? So disappointing, when I was tyring to track the said transactionI couldnt log in- they deactivated my account. They got my account number and everything. Is this a scam?

 
TransferWise
Posted on August 15, 2017, 07:02 am
Dear An.

We're very sorry for this.

We cannot proceed with certain payments due to certain banking regulations. We apologize for this, but in some cases we cannot proceed and payments must be cancelled and refunded.

Feel free to get back to us via support@transferwise.com if you need additional information.

All thebest
DR.Raj
Posted on July 22, 2017, 08:15 am

I have used Transferwise quite many times. They are certainly giving great exchange rate.. I was little worrying about to give a try but found out really well. The only painful part is they have large fee for transaction which can be avoid using sign up link transferwise.com/u/09ee19 .I also prefer their mobile app which is super easy to manage your transaction with super ease. Great service for your hard work savings and for your family. I will definitely recommend this to all. Give a try.

 
Pradeep
Posted on July 17, 2017, 05:25 am

Great deals, i did several transaction so for, went quite smooth with out any hurdles and also the customer service is so helpful if any problems in transfer, But the transaction fee is quite more if possible try to reduce it.

 
Naveen
Posted on July 10, 2017, 05:07 pm

So I recently used it to send money to India. I must say their service is awesome. They do charge a service fee but if you transfer more than 3k you will get back the transfer fee in the conversion rate. They do not slice the conversion rate rather give you the exact market rate, so at the end you are being getting more money. Also their transaction speed is very good by next working day you will get the money. If you want to send a small amount like 500-1000$ use the link below to send 500$ free. https://transferwise.com/u/naveens55

 
mukeshs27
Posted on June 28, 2017, 10:38 am

Very smooth transaction and very fast, i found it very reliable, the only downside being the fees are a bit high but on some days the rates beat the competitors even after thaing the fees in account, also u can use the link to avoid transaction fees https://transferwise.c om/u/mukeshs27 its worth a try definetly

 
Ivan
Posted on June 18, 2017, 01:50 am

Dear Transfer wise admin, A friend of mine did a wire transfer of $100,000 to a BBT bank in Usa from the UK on Tuesday for purchasing of spare parts, the BBT account nunber ends with 7500 and the transaction transfer number is 18752920,, uptill now the money hasn't reach its destination account owner hasn't seen anything yet we have been wondering if transfer wise is kinda of a scam, please what's really going on we need a feedback ASAP bcos this isn't fair at all

 
Dr.R
Posted on June 17, 2017, 05:49 pm

I have used transferwise quite many times now. They are certainly giving great exchange rate.. I was little worrying about to give a try but found out really well. The only painful part is they have large fee for transaction which can be avoid using sign up link transferwise.c om/u/09ee19 .I also prefer their mobile app which is super easy to manage your transaction with super ease. Great service for your hard work savings and for your family. I will definitely recommend this to all to just give a try.

 
Zames Bondel
Posted on June 10, 2017, 03:40 am

I have used REMITLY to transfer some moeny to India and sadly after two attempts without success I decided to ditch REMITLY completely and Tried TRANSFERWISE and surprisingly it was so smooth that I couldn't believe. Money got delivered literally within 1 hour or transferring even though they said it will be 3 working days before it will be delivered. Very pleased with the service. One downside is that it would be better to beat REMITLY's exchange rate and you'll get many more customers.

 
APP
Posted on May 27, 2017, 03:06 pm

Worst experience I ever had with money transfer. I registered during the weekend and made a money transfer from Spain (Bank: BBVA) to US (Bank: Wells Fargo). On Monday the Transferwise platform informed me that Euros had been converted to USD and that the money would arrive in 2 days. It did not arrive. So on Wedenesy I contated them to get a follow up. They "requested" their US partner to trace money movements. After that point I contacted them 4 more times and got the same response: they had sent the money and their US partner was not giving them the information of where my money is. By the end of Friday my money is lost and this is causing me so much distress. We already lost a car we had reserved (1000$ reservation lost) at a car dealer because the money did not arrive on time. I wish no one else is going through this situation. It is very frustrating. If you want to sleep well keep away of this company. Lets hope the money arrives on Tuesday so that we can sleep well again. This is causing us so much stress.

 
TransferWise
Posted on July 12, 2017, 07:38 am
Hi APP,

We want to apologize for this issue and the delay encountered.

Some banks in the USA may take some time to deliver the payment due to their internal verification process. This is the main reason why we couldn't receive an update on time for your payment (even though the money was sent from our side, the recipient bank had a verification process from their end).

Our team has kept you informed via email with all updates. Feel free t get back to us via support@transferwise.com for further details.

Best wishes
TransferWise Support Team
Guru
Posted on May 24, 2017, 09:44 am

This is one of the top fraud companies available at the remittance world. They were some offers, and i referred some of my friends. All of my friends transferred the money as stated in the offer. in the end, they blocked my account and did not stated any reason. I did not get any offers money too.

 
TransferWise
Posted on July 12, 2017, 07:31 am
Dear Guru

Really sorry for the hassle.

In some cases we cannot proceed with certain accounts due to the way we're regulated. We do our best to do all payments as soon as possible, but in some cases this isn't possible due to local regulations we must comply with.

Please, feel free to contact us via support@transferwise.com so we can help you further with any details you might need.

Best wishes.
TransferWise Support team
Rizwan Ahmed
Posted on May 13, 2017, 10:48 pm

Use the below link for free money transfer using Transferwise, it is an amazing online service for money transfer with real time exchange rates. Time to get benefit from it. https://transferwise.com/u/rizwana

 
Raoji
Posted on May 13, 2017, 08:05 am

Very efficient service, my traction completed without any problem,

 
Daniel Carvalho
Posted on May 12, 2017, 08:13 am

I am reading so many bad reviews from Transferwise, I am having problems to communicate with the customer service about my money that was suppost to be in my account Thursday 5/11. I will wait until Monday 5/15 if my money dont be in my account on this time my LAWYER will contact tranferwise I wont waist my time anymore with scams.

 
Entrepreneur
Posted on May 09, 2017, 09:41 am

TransferWise has the best exchange rates and lowest fees I have seen for both personal and business transfers. I have saved so much with this service and have used them for almost 2 years now. Transfers are secure, fast, and easy. Receive your first transfer free up to $600 with this link: https://transferwise.com/u/erinc49

 

Partner With CompareRemit

The world’s top remittance companies have chosen to work with CompareRemit and are already reaping the benefits. You can too. View Testimonials.
Put your brand in front of millions of active remittance users, ready to send money using your services.
Contact Us