WRITE A REVIEW
Rate it
 
Your review has been submitted !

Your review will be posted once you verify your email. Please check your email and follow the instructions. If you don't find it in your inbox, please don't forget to look for it in your promotions and spam folders.

Your review has been posted !

We thank you for taking out time to post a review on CompareRemit. We have posted your review however, the review will still be subject to compliance. We will also notify you via email, once the remittance company has responded to your review. You may want also want to check your promotions and spam folders, in case you do not find our emails in your inbox.

You are blocked

We regret to inform you that you have been blocked from posting reviews for violating our compliance policies, terms and conditions. If you think, you may have good reasons why you should be unblocked, you may use this form write to us.

USA INR

₹ 66.93

USA PHP

₱ 48.93

Sanjeev Manucha
Posted on February 22, 2017, 08:47 pm

Horrible Horrible service! My transfer was cancelled. When I called I was told that the reason for cancellation of the transfer cannot be shared with me due to security reasons. When I asked whether you would like me to fix whatever is the issue or take my business elsewhere - the customer rep said it might be better if I look for some other service. I don't feel safe having given my bank details to you. What a horrible experience

 
Rakshith Tumkur Nagabhushana
Posted on February 21, 2017, 02:09 pm

Getting worse day by day. Initiated an economy transfer on Feb 14. The delivery date is Feb 22. It is annoying to wait for 8 days. Not using it anymore. It wasn't 8 days before, used to be 4 business days. When asked, they reply funds should be cleared by federal.

 
Remitly
Posted on February 22, 2017, 03:00 pm

Hi Raksith,

Thank you for sharing this feedback with us - your transfer has now successfully completed. Please note that all transfers to India using our Economy service process within 3-5 business days. Your transfer completed on Tuesday, February 14th, exactly 4 business days after you submitted it (keep in mind that Monday, February 20 was a bank holiday in the U.S. in observance of President's Day). We encourage you use our Express service for your next transfer, which only takes 4 Indian banking hours to complete, if speed is an important consideration for you.

Thank you,
- Your Remitly team

Arvind Merwaday
Posted on February 20, 2017, 01:15 pm

I submitted a transfer on Feb 8, it's been 12 days and money is not deposited in my India bank account. It's a disappointing customer service. When I contacted customer care they said the issue will be resolved within 24 to 48 hrs. It has been several days now and they don't have any clue about the issue. They just keep saying they are actively looking into the issue and they have not yet heard from partner bank. If they do not resolve this issue soon I think this will be the end my business with my Remitly.

 
Remitly
Posted on February 22, 2017, 10:10 am

Hi Arvind,

Thank you for letting us know about the issues you encountered with your transfer. Our partner bank in India was experiencing unforeseen technical issues, which caused a delay in your transfer processing. We apologize for any frustration that this caused and it looks like you recently elected to refund the transfer. If you have any questions about the status of your refund, you can always contact us by emailing service@remitly.com or calling (888) REMITLY. We look forward to providing you with a positive experience on your next transfer.

Thank you,
- Your Remitly team

Gireesh Raina
Posted on February 19, 2017, 02:04 pm

Very horrible experience, I did a transfer and immediately realized that I sent to the wrong recipient, I called remitly immediately and was told nothing can be done now, I called my bank and they told me that if I had gone through them, they could have reversed the transfer but since they have no control over Remitly, they cannot help me, the recipient is not giving me the money back, I am desperate now

 
renjith raju
Posted on February 19, 2017, 10:50 am

My experience was awesome with Remitly although I only used it twice. The money was deposited within 5 minutes using the express transfer and the fees is also cheap. I would recommend Remitly to my friends. Keep up the good work Remitly.

 
Rajesh Kumar
Posted on February 18, 2017, 08:40 pm

Thing twice before using Remitly! I am using Remitly from last 1 year and everything was good. Suddenly last transaction initiated on 15 Feb failed for existing account. After complaining they have tried 5-6 times in 2 diff account with correct details and every time telling me same error that IFSC code is incorrect. However I was giving them correct details. Something behind scene is nasty either at Remilty front or thr Indian partner. First of all its not asking IFSC while adding new beneficiary online and transaction is going smoothly. How can suddenly its stoped working for existing beneficiary. !!!

 
Remitly
Posted on February 21, 2017, 02:05 pm

Hi Rajesh,

Thank you for letting us know about this situation. We are unable to locate your account based on the contents of this review, but if you provide us with your transaction number or the email address associated with your account we will gladly investigate. We look forward to helping you resolve this situation and complete your transfer as quickly as possible.

Thank you,
- Your Remitly team

Rajesh Kumar
Posted on February 21, 2017, 05:32 pm

Stop telling lies and accept the mistake for God sake! I am chatting/calling/mailing daily with your customer care on this issue. Same response that ticket is escalated and hear back something in next 24 hrs......not sure how long is your 24 hrs!

sandeep saksham
Posted on February 13, 2017, 04:01 pm

I was surprised to see "Bad Experience" shared by few of us. Am I just lucky!! Anyways, I have been using Remitly since 08/05/2015, and until now I have sent money to India 18 times and on-boarded about 10 friends of mine, receiving above 100$ or referral bonus, and Money was always in my account on time. So for me, it is a to-go-site.

 
Remitly
Posted on February 14, 2017, 10:57 am

Hi Sandeep,

Thank you for sharing your positive review! We are glad you are a Remitly customer.

Sincerely,
- Your Remitly team

Ajay Baban Kauthale
Posted on February 13, 2017, 08:58 am

Worst experience ever. Their customer care misguided me that their third party bank have some issue and order will be delayed. When I cancelled the order, it is taking 7 more days to refund. So, basically they are just using my money for one week free of cost. Shit business. I have given 0 star, but there is no option.

 
Remitly
Posted on February 13, 2017, 12:09 pm

Hi Ajay,

We're sorry to hear that you cancelled your first transfer. Our refund policy clearly states that bank account transfers take 5-10 business days to process. We understand that this can be frustrating, but refund processing times are limited by the U.S. and Indian banking systems. Remitly does not benefit financially from processing transfer refunds, and if you had elected to not cancel your transfer the funds would have been available to your recipient by Wednesday (within 3 business days). If you have any additional questions, feel free to reach out by emailing service@remitly.com or calling (888) REMITLY.

Thank you,
- Your Remitly team

Navya
Posted on February 12, 2017, 12:54 pm

Had only first 2 successful hassle-free transactions. Later had to deal with many issues before calling it quit to use remitly! 1.Suddenly daily limit went down from 2999, when asked about it, initially blamed recipient bank.Later accepted the limit was with remitly(to particular bank).Was told it was a "glitch" on how first transaction on 2999 went through. 2.Asked for increase limit to tier3, but was given tier2 .Without notice after 2 more weeks it was tier3 3.The third and later transactions failed. When inquired what went wrong, since the first 2 successful ones were for same recipient. It was again blamed on recipient bank/details. Later was told intermediate bank was the problem.It was changed to same intermediate bank as first ones. 4.Bad customer service-rude and stressful. Transactions failed again and when contacted and told about the previous experience and solution(changing intermediate bank) it was not heard and they tried transaction again without changing the intermediate bank. 5.Had to spend lot of time to explain the same problem and solution to many customer service representatives "Promises delivered" should never be the tag line.

 
Remitly
Posted on February 13, 2017, 12:16 pm

Hi Navya,

Thank you for sharing this feedback with us. We cannot locate your account based on the contents of this review, but if you provide us with a transaction ID # or the email associated with your account we will investigate why your most recent transfer experienced so many errors. All transfers should result in a smooth experience, and the errors you described sound very atypical. We apologize if you did not feel that our customer service team provided you with the right level of support and we will make sure that our team uses this experience as an opportunity to continue improving our training.

Thank you,
- Your Remitly team

Ramesh Raman
Posted on February 04, 2017, 07:05 pm

Very, very disappointed with the process. Remitly team is completely unable to seamlessly process a simple transaction for $1K transfer when all documents are correctly uploaded. I have cancelled before transfer. Recommend AVOID using this vendor.

 
Abhishek Sanyal
Posted on February 02, 2017, 11:36 pm

It has been a really bad experience trying to transfer via Remitly. A lot of reviews on this site describe the same thing. The transfer did not go through, with the customer service from Remitly insisting that everything was fine from Remitly and that the partner bank was rejecting saying that the IFSC code was incorrect. However, when I called my bank, they confirmed that there was no issue at their end and the IFSC code was correct. I even conferenced the Remitly customer case rep with the recipient bank's customer care rep, and there has been no update. The money has already been deducted from my original account, as per Remitly it takes 7-10 business days if I go for refund, and if I share a different account for the transfer instead of my NRE account, it risks another few days with no certainty along with my deposit becoming redundantly taxable. On the other hand, I tried Xoom and was able to transfer immediately. Overall perhaps one of the most exhausting experiences with no resolution at hand. I am yet to get the money deposited to my account. I doubt if it would be wise to use Remitly by me or by any of my colleagues. Xoom might be the way to go for the long run.

 
Remitly
Posted on February 06, 2017, 11:43 am

Hi Abhishek,

Thank you for sharing your experience with us and we're sorry to hear about the issues you encountered with your first transfer. We're glad to see that our team was able to help you correct the IFSC code and complete your transfer last week. Now that your Indian bank information has been entered correctly into our system, your next transfer will be a much smoother process. We apologize for any frustration you experienced during your first transfer and hope that you will consider using Remitly again. If you have any questions or would like to leave us additional feedback, please email service@remitly.com or call (888) REMITLY - we're available 24/7.

Thank you,
- Your Remitly team

Kumar
Posted on February 01, 2017, 08:27 pm

Customer support was excellent and patient. Money was transferred promptly. So far this is the best money transfer service i used in 10 years and i used most of them. My review is based on sending money from USA to India Bank Account to Bank Account. Their exchange rate is highly competitive.

 
Remitly
Posted on February 02, 2017, 10:53 am

Hi Kumar,

Thanks for sharing your experience! Welcome to Remitly.

- Your Remitly team

Ashoksinh Chudasama
Posted on January 31, 2017, 05:41 am

I just got a message from India that the money has been deposited. I am so happy with the customer service they provided. I understand sometime it happens, but the important things is how seriously the error has been handled and addressed successfully. Thanks Remitly Support team. I am very impressed with your transparency which allow the customers to raise any concern good or bad. You are truly honest...... I would like to know what was the reason the transfer was delayed. I also would like to make another transaction after your assurance that I don't h have to go through this again. I will correct any error from my side if any.

 
JASWINDER SINGH
Posted on January 27, 2017, 03:34 pm

Best experience till yep... hope so it will be going great for long time... thank you remitly team...

 
vijay
Posted on January 26, 2017, 05:33 pm

I did my transfer one time using remitly but second time worst experience, even the online chat people like " Exequel" had worst service, she / he is not bother about the customer problems. very worst experience.

 
Remitly
Posted on January 27, 2017, 09:31 am

Hi Vijay,

Thank you for letting us know about your experience using Remitly. We are glad that your first transfer went smoothly and sorry to hear that your second transfer encountered issues. Unfortunately we are unable to locate any information about your account or transfers based on this review, but we can assure you that our team is focused on providing high-quality service to all our customers. If you are having difficulty with our live chat support, you can always email service@remitly.com or call (888) REMITLY to receive assistance via email or phone. We hope you will consider Remitly for your next transfer!

Thank you,
- Your Remitly team

Rams
Posted on January 26, 2017, 06:35 am

Today Morning Spoke to one of the remitly agent called Andrew worst customer service i have seen ever in my life. He is asking stupid question why, and what? This really disgusting service. My advice don't use remitly go for some other sites. Worst Customer agents i have ever seen.

 
Remitly
Posted on January 26, 2017, 05:01 pm

Hi Rams,

We appreciate you sharing your experience with us. Unfortunately we are unable to locate any information about your account or transfer based on this review, but we are sorry to hear that you were not satisfied with the level of service we provided today. Our team works diligently to support our customers and make transfers as easy and straightforward as possible. If you would like to share additional feedback with our team, we would encourage you to email service@remitly.com or call (888) REMITLY.

Thank you,
- Your Remitly team

sridhar reddy kondam
Posted on January 23, 2017, 09:14 pm

This is best in terms of rate and accurate transfers

 
Shashank
Posted on January 22, 2017, 06:58 pm

Total waste of time , these people will create non sense condition and apart from cancellation there is no other option

 
Remitly
Posted on January 23, 2017, 11:44 am

Hi Shashank,

Thank you for sharing your experience with us. We looked at your account and wanted to let you know that you did not provide sufficient documentation for us to approve your tier limit upgrade request. We are required by Canadian banking laws to verify the identity of our customers prior to approving their first transfer. We are happy to walk you through the process of providing the necessary documentation - simply contact us by emailing service@remitly.com or calling (888) REMITLY.

Thank you,
- Your Remitly team

Shashank
Posted on January 23, 2017, 01:07 pm

I am ready to provide copy of Indian passport as well as Bank statement in pdf form but you people are stick for Canadian passport how can i get it when am not a Canadian citizen

Shashank
Posted on January 23, 2017, 01:07 pm

I am ready to provide copy of Indian passport as well as Bank statement in pdf form but you people are stick for Canadian passport how can i get it when am not a Canadian citizen

Shashank
Posted on January 23, 2017, 01:07 pm

I am ready to provide copy of Indian passport as well as Bank statement in pdf form but you people are stick for Canadian passport how can i get it when am not a Canadian citizen

Keziah Aquino
Posted on January 20, 2017, 01:39 pm

used remitly this morning and availed their express service that is free when you are a first timer. It says that it will be sent in minuted but until now, the money is not in the bank acct yet of the recipient and money was already deducted in my bank account. how come?

 
Remitly
Posted on January 23, 2017, 11:38 am

Hi Keziah,

Thank you for letting us know about the delays you experienced with your transfer. We are unable to locate your account based on this review, but transfers can only be completed during Philippine banking hours. This means that any transfers initiated during the weekend will complete when banks open in the Philippines the following Monday. If you have any questions about the status of your transfer, simply log into your account or contact our customer service team by emailing service@remitly.com or calling (888) REMITLY.

Thank you,
- Your Remitly team

Pilipinas
Posted on January 19, 2017, 03:59 pm

I've been a loyal customer here at remitly for years now. But today i feel robbed from REMITLY. At first 2016. I sent money to my mother inlaw. They told her they don't have money in that branch. And i sent it to pesos. Like c'mon you dont have money but you took the money in my bank acct right away. ???? i authorized my husband to deal with them. And i never thought to stop using the remitly until today. The scenario is. I sent money yesterday to my cousin in dollars. I paid 16.99 so she can pick it up in minutes. When my cousin went to the mlhuilier they told her they dont have the dollars. And they even told her if you want dollars you have to wait till monday because they need to request it. And even tho she go to other branch they do the same. They still needs to request dollars and wait till monday. How that happened that they cant give you the dollars that they took to your bank acct in secs. And what makes me more upset is that i paid $16.99 for dollars cash out but my cousin got in pesos (if i sent it to pesos i only need to pay 3.99) and remitly cust serv didn't want me to refund the 13$ . ???????? what a frustration. I even referred remitly to my family and friends before.

 
Remitly
Posted on January 31, 2017, 04:12 pm

Hi Pilipinas,

We're glad that we were able to resolve this situation to your satisfaction and that you plan on continuing to use Remitly going forward. If you ever need assistance with a transfer, just let us know by emailing service@remitly.com or calling (888) REMITLY - we're here to help!

Thank you,
- Your Remitly team

Ahmed
Posted on January 19, 2017, 03:02 pm

I did transfer as first time user and it was as expected.Promo rate for first$1000 and then normal rate.

 
Remitly
Posted on January 23, 2017, 05:06 pm

Welcome to Remitly, Ahmed! We're glad to have you as a customer.

Thank you,
- Your Remitly team

bhuvan
Posted on January 18, 2017, 09:51 am

First of all my frnd said remitly is good,and this was my first transfer,but it was really a horrible,because no one gave a valid status about my transfer. originally i sent the money on jan-03 but it got deposited on 18-jan acutual date was 10-jan .when i asked the status it is with third party bank ,and when you have asked the bank statement , i have provided that also. and when i tried to track from my bank you were not in a position to give the swift message copy requested by bank.and you were always saying to wait for 24-48 hours. and i dint got any email from remitly stating that there is any issue. only when i contact customer care you guys started sending mail stating that my process is in hold. and i want to know the actual problem why this happened. i think because of first time you are rotating the money for some time and depositing.a good experience stating that not to use different money transfer sites.

 
Remitly
Posted on January 18, 2017, 12:29 pm

Hi Bhuvaneswar,

Thank you for letting us know about the delays you encountered with your first transfer. As we mentioned in your other post, on rare occasions transfers may experience delays due to issues with our partner banks in India. We will look into this situation to better understand if any errors were made and ensure that we continue to improve the transfer experience for all of our customers. A member of our customer service team will reach out to you directly to ensure that we resolve this situation to your satisfaction.

Thank you,
- Your Remitly team

Chintan
Posted on January 16, 2017, 11:45 am

I just opened an account it showed me promotional rate for first time user as 68.34 and when i transferred it gave me some other rate 67.90 which is not the current rate or promotional rate. Unhappy with Remitly.

 
Remitly
Posted on January 17, 2017, 10:56 am

Hi Chintan,

We just looked into your account and wanted to inform you that you did receive the promotional rate. Our promotional rate applied to the first $1,000 of your transfer while our regular rate applied to the remaining amount. If you check your receipt you will see these two rates applied to your transfer.

We hope this helps clarify any confusion. Please don't hesitate to contact us at service@remtily.com if you have any other questions.

Best wishes,
Your Remitly team

Ankit
Posted on January 13, 2017, 03:30 pm

For the First Time user/Economy transfer the total receiving amount transfer rate is not showing proper amount when the amount is more than $1000. Is there something like different transfer rate is considered till $1000 and other other rate for remaining amount. Do please let me know if that is the case

 
Remitly
Posted on January 16, 2017, 09:55 am

Hi Ankit,

That's right, our first time user offer applies the promotional rate up to the first $1000 of your transfer and then applies our everyday rate to any amount over $1000. That means that if you send over $1000, you will have these two rates applied to your transfer.

Thanks for reaching out! If you have found this helpful, we would appreciate you updating the rating of your review. Please don't hesitate to contact us at service@remtily.com if you have any other questions.

Best regards,
Your Remitly

sai
Posted on January 10, 2017, 08:17 pm

I am very happy with Remitly, it was so fast and secure.

 
AJ
Posted on January 07, 2017, 03:29 pm

Service is excellent. offers rate better than most of other other vendors. delivers money in 3-4 days as promise. Iphone App is perfect . Easy to track every stage of Money. Also Cancelling is easy and money gets back depending on the stage one cancel the trxn. Using it from last 2 years.

 
Remitly
Posted on January 09, 2017, 10:40 am

Thanks for sharing your thoughts, AJ! We are happy to have you as a customer.

- Your Remitly team

Jay Mishra
Posted on January 06, 2017, 11:44 am

The worst service experience! I got email and text confirming that my transaction was successful on Dec 2, 2016. More than a month later, no money in my Indian account. One rep told me that Remitly's partner bank reversed the transaction for "unknown" reasons and they have sent an email (3 days ago) to inquire about it. 2 hours later another rep sends me an email saying my bank has rejected the transaction for invalid account (2 previous transaction via Remitly to same bank and same account were successful and this account is active for more than 15 years). They do not have answers to my questions and everytime I just get an email to be patient while they are looking in to it. IT's BEEN MORE THAN ONE MONTH THEY HAVE MY MONEY WHILE I CONTINUE TO PAY INTEREST ON THIS AMOUNT. The transaction on their web has now changed from "Successful" to "on hold" waiting for information from me. They are still waiting for a response from their partner bank. RIDICULOUS!!!

 
Remitly
Posted on January 09, 2017, 10:38 am

Dear Jay,

Your feedback is extremely valuable to us. We completely understand your frustration and apologize for the inconvenience. Please know that our team is actively looking into this and will continue working with you and your receiving bank to resolve the problem.

Kind regards,
Your Remitly team

HARMEET SINGH
Posted on January 06, 2017, 07:50 am

one of the worst customer service I have ever witnessed. They just DO NOT commit to their promises. Instant transfer???? They are just fooling the customers. Takes more than a day to transfer fund to India - and this is what "EXPRESS" means in their dictionary. Lost a customer today! And You can't buy back trust with a $5 Bonus!

 
Remitly
Posted on January 06, 2017, 10:51 am

Hi Harmeet,

Thanks for your feedback. We do our best to communicate that our Express transfers take between 0-4 banking hours, and so they may not seem "instant". We will continue to improve our messaging so future customers don't get confused.

We hope you'll give us another try in the future!

Best,
Your Remitly team

Juan
Posted on January 04, 2017, 06:52 am

I'm going to put this in Spanish for all the people they don't speak English Este servicio de emvios no es nada efectivo parese que los empleados no saven loque estan asiendo yo trate de mandar dinero para Mexico y no se pudo completes la transaccion ellos me dieron El numero de referencia y la compañia ke yo estava usando en Mexico solo usa 10 numeros y ellos me dieron 11 numeros y able con 3 representates y nunca me pudieron explicar eso trate de ablar con un manager estuve 33 minutos en espera y nunca me atendieron asi que mi recomendacion es no usar esta compañia no es nada eficiente

 
Remitly
Posted on January 04, 2017, 10:18 am

Hola Juan,

Gracias por contactarnos. Para poder ayudarlo mejor y compensarlo por la inconveniencia, por favor mándenos un email a service@remitly.com - estamos a su servicio 24/7.

- Tu Equipo de Remitly

Devji
Posted on December 30, 2016, 11:57 am

i registered today and transferred money, since i become first time customer i should get $68.23 which is shown. so i trasferred thinking i will get the first time customer promo, after transferring customer support informs me that promo has expired so they provide $67.75

 
Amit
Posted on December 29, 2016, 05:37 am

Please do not use this website for money transferring. They are not delivery as they promise. A excuses is bank doing delay. They withdraw money from USA bank within 24 hour but when time come to transfer in India they reply as bank holidays in India.

 
Remitly
Posted on December 29, 2016, 10:28 am

Hi Amit,

We recently encountered an unexpected delay that affected a few transfers. It seems like your latest transfer was in this group. We are very sorry to have missed our delivery promise. We have added a $5 account credit to your account as our small way of saying sorry.

We appreciate your understanding and hope you give us another try!

Kind regards,
Your Remitly team

Saloni
Posted on December 28, 2016, 07:58 am

I recently tried using remitly and I am first time user, I was supposed to get first time user promotion but after I did transaction they sent me an email that there are other accounts linked to my address so they can't give me first time rate, they told me someone else used the same address as I am currently renting so they only give free user promotion once per address, this is absurd and is not stated on website. I am dead sure no one in my family ever used remitly, eventually I cancelled the transaction, anyways they just lost a good potential customer, there are other better choices such as placid etc.

 
Remitly
Posted on December 28, 2016, 10:02 am

Hi Saloni,

Thanks for writing to us, we understand your frustration. However, we have a strict promotion policy where only once account per household is eligible to receive the promotion. It appears that someone with your same address and same recipient details already got the promotion, which is why we were not able to grant it to your most recent transfer.

We hope you understand and consider using Remitly again in the future.

Best wishes in the new year!
Your Remitly team

Saloni
Posted on December 28, 2016, 02:53 pm

I don't think you understand at all else you guys shall have provided the details. I think it shows that you are fooling customers. I am very sure none at this address ever sent any money to the recipient I was trying to send money to. Sorry but I don't find this reasonable to not give that promotion, I doubt I will be suing remitly.

Cee Jay Cabase Buensuceso
Posted on December 24, 2016, 07:18 pm

I just wanna say that the customer service in this company is good. They also explain all about the rewards, anything. Sending money is so fast in Remitly aswell. You can easily join and sign up. Thanks to Ms. Carol. That's all. Merry Christmas everyone <3

 
suresh
Posted on December 22, 2016, 10:30 am

Please show exact exchange rate (lock in). I see a high rate on compareremit but while transferring the money the exchange rate is low. Please don`t mislead.

 
Remitly
Posted on December 23, 2016, 09:47 am

Hi Suresh,

Thanks for reaching out! The highest rate that appears on CompareRemit is for new customers and is only valid for one household. All new customers will lock-in this rate and have it applied to their first transfer. If you are not getting the promotional rate, it's because you're an existing customer or someone else in your same household has already taken advantage of the promotional rate.

If you have any questions or concerns, please contact us at 1-888-REMITLY - we're here to help 24/7!

Happy holidays,
Your Remitly team

RK
Posted on December 22, 2016, 05:53 am

Been using Xoom for several years. Absolutely no issues with money transfers, transfers occur quite fast. Just came across Remitly and realized that there conversion rates were better than Xoom (at least for the first try). So wanted to try out Remitly with a lot of hesitance though. Just completed my first transfer via Remitly. They take a little longer than Xoom. But they keep updating the status via email every single day and money was delivered to my bank account on the date and time promised. So both Xoom and Remitly are awesome. Remitly takes a little longer (~2+ days extra to transfer) and provides a better dollar conversion rate for the first try. After the first try, Remitly and Xoom conversion rates are pretty much the same. Also, Xoom transfer is much faster.

 
steffi merz sodoysodoy
Posted on December 18, 2016, 10:38 pm

remittly has given me so much grief for the past few weeks. They never refunded my money that i canceled on 2 transactions! promises delivered?!!!I THINK NOT. i have been calling and speaking to customer service representatives but they were no help at all! THEY JUST DONT WANT TO GIVE THE MONEY BACK!!!! I HATE REMITLY. if you have not tried it. stay away. IF YOUR TRANSACTIONS ARE CANCELED I REPREAT THEY WILL NOT RETURN YOUR MONEY.thats probably why theyxould afford to give walmrt gift cards because of un refunded transactions.???????? just dont do it. better off western union or xoom.they refund your money right away without putting you through a hassle

 
Remitly
Posted on December 19, 2016, 09:55 am

Dear Steffi,

We're sorry to hear you've been having some trouble with your most recent transfers to the Philippines. It appears that there was an issue with your recipient bank when processing the cancellation, which delayed the refund of your most recent transfers. I'm happy to see that our customer care team worked with you and your bank to resolve the problems - it is our top priority to protect your money and make sure we keep our promises.

If you have any other questions or concerns, please reach out to us at service@remitly.com.

Best regards,
Your Remitly team

Raj Reddy
Posted on December 18, 2016, 04:35 pm

Hassle free money sending experience. The marketing team does a good job promoting offers.

 
Chowdary
Posted on December 15, 2016, 04:54 pm

Done many transactions so far and very happy with the service. Though it takes 4 to 5 days, very happy with it.

 
Cheated Consumer
Posted on December 02, 2016, 06:42 am

I used remitely for transferring funds. Its been more than a week still did not get my fund in my bank account in India. Also did not get any email from them on why is the delay. When contacted the customer support they are not helpful. I was told i will get the funds on December 8. So it will be more than 15 days to get the funds that too not sure since the website is still showing i will get the funds on December 1st. So people beware. This is my first and last transaction with Remitly. I used many money transfers service before and this is the worst i have seen.

 
Remitly
Posted on December 02, 2016, 02:48 pm

Dear customer,

We really appreciate you reaching out to us about this. The delay in your transfer does not seem ordinary. We are looking into it and will reach out to you via email once we resolve it.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Your Remitly team

kalyan
Posted on December 01, 2016, 12:48 pm

I cancelled transaction on 20th of Nov but no refund yet? Customer support informed me that money with bank but not remitly .So,I contacted my bank which cleared there is nothing in their hand.I brought this up to remitly again,now they came up with saying money hold by their own bank?? No transparency at all and just say 7-10 business days whenever you reach.Never seen any other who holds this much longer for just cancellation/refund.Poor processing.

 
Remitly
Posted on December 02, 2016, 09:32 am

Hi Kalyan,

All cancelled transfers require 7-10 business days from the cancellation date for the funds to be deposited back to your account. This is a normal part of the cancellation process, your funds will arrive shortly. We're sorry there was confusion about this, we'll make sure to communicate it better in the future.

All the best,
Your Remitly team

Varun Shah
Posted on November 29, 2016, 03:54 pm

Remitly website has lot of problem. Recently I submit complaint to their chat representative and also filing complaint to local government. From compare remit whey you redirect to remitly site and register it will show transfer rate to india 68.86 but when you enter $2000 or any $ amount greater $1000 rate it will show wrong conversation amount. i.e. for $2000 as per 68.86 rate (first time user) it should show 1,37,720 but it showing 1,37,180 I tried multiple time and same issue. I informed their customer care multiple time and finally he said he will forward this issue to their development team. Guys, please use calculator before doing transaction. Also their referral scheme is big scam. for you and your referral it will show different amount i.e. for you it will show 68.86 and for your referral it will show 68.63 In short , please check twice or thrice before sending money...

 
Remitly
Posted on November 30, 2016, 01:05 pm

Hi Varun,

Thanks for reaching out to us. Our promotional rate applies to the first $1,000 of your transfer. The remaining amount of the transfer gets our regular exchange rate. This is why the converted amount we display does not match the one in your calculations. We make every effort to clearly communicate that the promotional rate is for the $1,000 only - we display it on CompareRemit, on our site, and while you are transacting.

We hope this helps you better understand our offer and that you'll consider sending money with us again.

Have a great day,
Your Remitly team

Remitly
Posted on November 30, 2016, 01:15 pm

Hi Varun,

Thanks for reaching out to us. Our promotional rate applies to the first $1,000 of your transfer. The remaining amount of the transfer gets our regular exchange rate. This is why the converted amount we display does not match the one in your calculations. We make every effort to clearly communicate that the promotional rate is for the $1,000 only - we display it on CompareRemit, on our site, and while you are transacting.

We hope this helps you better understand our offer and that you'll consider sending money with us again.

Have a great day,
Your Remitly team

Remitly
Posted on November 30, 2016, 01:15 pm

Hi Varun,

Thanks for reaching out to us. Our promotional rate applies to the first $1,000 of your transfer. The remaining amount of the transfer gets our regular exchange rate. This is why the converted amount we display does not match the one in your calculations. We make every effort to clearly communicate that the promotional rate is for the $1,000 only - we display it on CompareRemit, on our site, and while you are transacting.

We hope this helps you better understand our offer and that you'll consider sending money with us again.

Have a great day,
Your Remitly team

Bhishman Desai
Posted on November 28, 2016, 03:05 pm

I like the service to an extent that the money finally reaches the beneficiary. The exchange rates are good. I send money to SBI account and some how all my transactions gets blocked and go on Hold before transfer. I have to speak with customer care or email them the details every time. Remitly service has done nothing to solve this issue in spite of stating this to customer care on call. Let's see if this gets noticed.

 
Grecia Lopez
Posted on November 24, 2016, 11:37 am

No voy a negar que tenia desconfianza pero esta compañía si es legitima!Gracias remitly.

 
Sameer Lilani
Posted on November 24, 2016, 02:51 am

Currently the rate on Compareit shows 1 USD = 68.48 INR for general users, but when I click on Send now and it redirects me to Remitly website,there the rate differs to 67.92 INR. So, are they fooling people???

 
Remitly
Posted on November 28, 2016, 09:36 am

Hi Sameer,

The 1 USD = 68.48 INR was our promotional rate for new customers, while the 67.92 INR was our rate for existing users. If you had already used Remitly to send money then you would have seen the 67.92 INR even if you clicked on the 'Send now' by the 68.48 INR. But if this was your first time trying Remitly and you were not seeing the promised rate, please contact us at service@remitly.com - we're here to help!

Best,
Your Remitly team

Sandeep
Posted on November 22, 2016, 01:13 pm

Nice experience with Remitly.Definitely recommend to other users.

 
Rajesh
Posted on November 22, 2016, 11:33 am

I sent money to India a few times over the last few days and the service has been great in terms of exchange rate and deposit in promised time. Increasing the sending limit to 9999 a day and 30000 a month was a difficult thing as they asked me to provide them a bank statement with 9999 dollar balance. However, I managed to sort out the issue after many phone calls and emails and sending in other documents like my pay stub and credit card statement as I never keep 9999 dollar in my account for the statement to show that amount. The Call Center agents are readily available and nice. I recommend this service.

 
Atiq
Posted on November 22, 2016, 11:09 am

It been a great experience to me.Thanks

 
Anjan
Posted on November 19, 2016, 03:43 pm

I used Express delivery and as expected it's credited instantly. Thanks Remitly

 
Dasari
Posted on November 19, 2016, 12:52 pm

I have cancelled my transaction and remitly debited $1000 from my account . Immediately they took the money from my checking account while debiting back to my account they are taking 7 business days which is really bad about it. I am not understanding the logic they will take the money in 8 hrs however if they need to credit back to my checking account they will take for 7 business days. I am not understanding the logic???

 
Remitly
Posted on November 28, 2016, 09:31 am

Hi Dasari,

That's a great question. When you cancel a transaction that is already in process, it takes 7-10 business days for us to credit your account because we must first receive the funds from our processing partner banks. We hope this helps clarify things.

Best wishes,
Your Remitly team

Abhishek
Posted on November 18, 2016, 06:08 am

I have used Remitly 2 times. I did not face any issues and money got transferred to account on 5th day both the times. I like the mobile app also where you can track transaction easily and it gives you current rate on first screen. Satisfied with service.